Citrix Sharefile Login geht seit Sonntag nicht
Seit Sonntag Morgen erreichten uns mehrere Meldungen, dass das Login zu den Citrix Sharefile Konten nicht mehr möglich ist. Auch bei uns selbst konnten wir dies nachvollziehen.
Auf Basis einer offziellen Mitteilung von Citrix Systems, die uns heute früh um 1 Uhr erreichte, hat dies auf Basis einer Sicherheitsaktualisierung auf Seiten der Citrix Server seine Richtigkeit und Betrifft alle Anwender, die die Citrix Sharefile Anmeldung ohne Single Sign On (SSO) Prozess benutzen.
Bitte fordern Sie über den Link “Passwort vergessen” auf Ihrer Sharefile Login Seite im Browser das Zurücksetzen des Passworts an. Folgend haben Sie dann über den Link, der Ihnen vom Citrix Sharefile System per Email gesendet wird, die Möglichkeit Ihr Passwort neu zu setzen. Dies haben wir soeben erfolgreich durchgetestet.
Hier noch die Originalmeldung vom Hersteller:
“Dear ShareFile Administrator,
We are proactively implementing new authentication methods to reduce risk to user accounts. We are reaching out to let you know that we are requiring a password reset for all non-SSO Citrix ShareFile (aka Citrix Content Collaboration) accounts. Upon logging into ShareFile, users will be required to change their password. They will receive an email providing a link to reset their password. If they cannot find that email, they can request the email again by clicking on the Forgot Password link from the login page. For help resetting passwords, visit the support page.
If you have disabled the ability for users to reset their passwords, their current password is no longer valid and you will need to reset your end users’ password.
We strongly recommend the use of unique and complex passwords, as well as multi-factor authentication. Users can find more information on managing their access at the following links: password management, multi-factor authentication, and security settings.
We continue to take steps to help you use our solutions securely and hope this information is useful to you. If you have any questions regarding this issue, please contact us at https://support.citrix.com/cscase#/ or call 1-800-441-3453.
Sincerely,
The Citrix ShareFile and Content Collaboration Team ”
Weitere Info zum Thema, die uns gerade vom Citrix Hersteller Support erreicht hat:
“There has been a constant increase in internet-account credential (usernames and passwords) theft. Those same credentials are often used to access other accounts. In response to this, we are requiring a password reset and will be incorporating a regularly-scheduled, forced password reset into our normal operating procedures. Users will need to reset their passwords when logging into ShareFile. We believe this is an important step to continue to help our customers use our solutions securely.”